Français | Occitan |

Home > Presentacion

Presentacion

Lo projècte Vidas, qu'es aquò ?

Qui son aqueles òmes e aquelas femna, escrivèires, militants del Felibritge o de las tendéncias divèrsas de l'occitanisme contemporan (sègles XIX - XXI) que lo cercaire rescontra regularament, quand despolha de revistas o tròba en cò d'un boquinista o dins una bibliotèca un obratge que sap pas res, a priori, de son autor ?

Fins ara, podiam pas comptar sus cap de banca de donadas biograficas vertadièra en mesura de recensar l'ensemble dels actors de la renaissença occitana.

Vidas es un projècte de diccionari biografic de l'ensemble dels actors des diferents moviments de la renaissença d'òc qu'espelisson a partir del sègle XIX dins l'ensemble de l'espaci occitanofòn e al delai d'aqueste. Lo modèl que l'inspira es aquel del Maitron, diccionari del moviment obrièr.

Per capitar aqueste projècte, serà fach rampèl a de collaborators combroses, indispensables per cobrir, sota lo contraròtle del comitat scientific, un camp de recercas tan larg dins lo temps coma dins l'espaci.

Vidas es un projècte a l'iniciativa de la compausanta REDOC / LLACS de l'Universitat Paul-Valéry Montpelhièr-3 e del CIRDÒC-Mediatèca interregionala occitana

Qu'est-ce que le projet Vidas ?

Qui sont ces hommes et ces femmes, écrivains, militants du Félibrige ou des diverses tendances de l’occitanisme contemporain (XIXe - XXIe siècles) que le chercheur rencontre régulièrement quand il dépouille des revues ou tombe dans une bibliothèque ou chez un bouquiniste sur l’ouvrage d’un auteur dont il ne sait rien a priori ?

Nous ne disposions pas jusqu'à ce jour d'une véritable banque de données biographiques capable de recenser l'ensemble des acteurs de la renaissance occitane.

Vidas est un projet de dictionnaire biographique de l'ensemble des acteurs des différents mouvements de la renaissance d'oc qui voient le jour à partir du XIXe siècle dans l'ensemble de l'espace occitanophone et au-delà. Le modèle qui l'inspire est celui du Maitron, dictionnaire du mouvement ouvrier.

Pour le mener à terme, il sera fait appel à des collaborateurs nombreux, indispensables pour couvrir, sous le contrôle du comité scientifique, un champ de recherches aussi large dans le temps et dans l'espace.

Vidas est un projet à l'initiative de la composante REDOC / LLACS de l'Université Paul-Valéry Montpellier-3 et du CIRDOC-Mediatèca interregionala occitana

Les propositions de collaboration seront adressées à : Yan LESPOUX (yanlespoux@orange.fr), Philippe MARTEL (Philippe.Martel@univ-montp3.fr) Marie-Jeanne VERNY (mjvb@orange.fr), membres de l'équipe RedOc-LLACS